Skip to content

Mobilnost osebja – job shadowing oz. sledenje na delovnem mestu

V šol. letu 2024/25 bomo na Šolskem centru 8 zaposlenim omogočili strokovno izpopolnjevanje  v tujini s ciljema:

  • Trajnostni razvoj na področjih ekonomije, ekologije in kmetijstva.
  •  Širjenje mreže šol, delodajalcev doma in v tujini na področju robotike in IKT kompetenc.

Možno bo  sledenje na delovnem mestu, strokovno predavanje, poučevanje   ali  udeležba na tečaju (tečaj v obsegu do 10 dni).

Ideje in možnosti lahko najdete na naslednjih povezavah:

 

Job Shadowing, Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt – Nemški vesoljski center DLR, marec, 2024

Prvi dan: sreda, 20.03.2024

V bavarskem mestu Traunstein smo obiskali in si ogledali pivovarno s kar 400 let tradicije varjenja piva, katero je dal odpreti že leta 1612 bavarski vojvoda Maximilian I. Danes je pivovarna v rokah družine Sailer in je postala vzor moderno zasnovane avtomatizirane proizvodnje zaščitene znamke piva, ki je mednarodni simbol münchenske kulture pitja in bavarskega načina življenja. Po ogledu proizvodnje piva smo si ogledali še njihov muzej. Zanimiva je bila informacija, da zaradi pomanjkanja delovne sile v nekaterih točilnicah uvajajo robotske sisteme točenja pivskih vrčkov.

Slika 1: Klet pivovarne, Traunstein, Nemčija

.

Slika 2: Točilna robotska celica, Innsbruck, Avstrija

Drugi dan: četrtek, 21.03.2024

Podali smo se na ogled enega največjih raziskovalnih centrov v Nemčiji: NEMŠKEGA VESOLJSKEGA CENTRA DLR v mestu Oberpfaffenhofen, ki sodeluje predvsem pri vesoljskih misijah, podpira podnebne raziskave, izvaja opazovanje Zemlje, razvija navigacijske in komunikacijske tehnologije ter dela na novih robotskih sistemih, ki ljudem omogočajo učinkovitejšo in varnejšo interakcijo z okoljem. Največji vtis nam je pustil oddelek za robotiko in mehatroniko, kjer izdelujejo in testirajo robote namenjene delu v okoljih, ki so za ljudi nedostopni ali nevarni, hkrati pa so tudi podpora in razbremenitev ljudi pri delu in v vsakdanjem življenju. Njihovi roboti reproducirajo in razširjajo človeške manipulacije in sposobnosti gibanja na funkcionalni ravni ter opravljajo vse naloge gibanja in interakcije z okoljem na najbolj avtonomen možni način. Osrednjega pomena pri tem je interakcija človek-robot, ki poteka tako na fizični kot na kognitivni ravni. Ogledali smo si tudi GSOC (German Space Operation Center) – kontrolni sistem za modul na ISS (International Space Station).

Slika 3: Kontrolna soba za ISS, DLR Oberpfaffenhofen, Nemčija

Slika 4: Programiranje robotov za delo na drugih planetih, DLR Oberpfaffenhofen, Nemčija

Slika 5: Delovna soba na robotskem in mehatronskem inštitutu, DLR Oberpfaffenhofen, Nemčija

Tretji dan: petek, 22.03.2024

V avstrijskem mestu Innsbruck smo obiskali sedež CENTRA ZA PROIZVODNJO, ROBOTIKO IN AVTOMATIZACIJO, katerega cilj je prikazati možnosti tehnologij (trenutnih in nastajajočih) ter metodoloških pristopov in jih narediti uporabne za podjetja. V okviru tega centra deluje PODJETNIŠKA UNIVERZA kot dinamično središče za različne partnerje in deležnike iz znanosti, gospodarstva in družbe. Prav tako pa smo si podrobno ogledali njihov program mehatronike in robotike.

 

 

 

Slika 6: Center za proizvodnjo, robotiko in avtomatizacijo, Innsbruck, Avstrija

Zapisal: Stane Gojkošek

 

Job Shadowing, Malta, januar 2024

Med 29.1.2024 in 2.2.2024 sem se udeležila sledenja na delovnem mestu v jezikovni šoli AClass Academy of English na Malti. Z mano je bila tudi Nataša Kuhar, profesorica in spremljevalka dijakinj na dolgotrajni Erasmus+ mobilnosti.
Najprej smo obiskale tri dijakinje, ki so opravljale dolgotrajno mobilnost na Malti. Ogledale smo si kavarno The Hub Cafe, kjer so dijakinje opravljale prakso kar 3 mesece, se seznanile z njihovim delom in spoznale vodjo kavarne

Dijakinje programa gastronom -hotelir na dolgotrajni mobilnosti na malti:  Sanela, Larisa in Mateja

A CLASS Academy of English na Malti

Sledil je sestanek z ravnateljico jezikovne šole AClass Academy of English, Rebecco Portelli, ki nama je razložila delovanje šolskega sistema na Malti, pripravo na zaključne izpite in predstavila izbiro nadaljnjega šolanja ter karierne poti, ki je na voljo dijakom na Malti. Primerjale smo šolski sistem v Sloveniji in na Malti ter govorile o izbiri učbenikov za angleški jezik na njihovi šoli. Ravnateljica nama je razkazala šolo, ogledali smo si učilnice in spoznali nekaj učiteljev. Ker je angleščina na Malti uradni jezik, lahko profesorji strokovnih predmetov učijo tudi strokovno angleščino.

Ravnateljica šole: ga. Rebecca Portelli

V sredo smo ponovno obiskale dijakinje v kavarni The Hub Cafe, kjer smo opravili evalvacijo njihove dolgotrajne mobilnosti in uredili dokumentacijo z vodjem kavarne Aaronom Mangionom.

 

Profesorica Liz Camilleri

Sledil je sestanek s profesorico Liz Camilleri, ki nama je razkazala šolo St.Catherine’s High School. Pouk na tej šoli poteka samo v angleškem jeziku, v razredu pa sta prisotna najmanj dva učitelja. Učenci začnejo s šolanjem že s 5. leti, vendar je pouk v zgodnejših letih organiziran z veliko odmori, ki so namenjeni igri. Vse učilnice so opremljene s pametnimi tablami, na šoli pa je zaposlena tudi medicinska sestra. Učenci v šolo oblečejo uniformo in si malico prinesejo od doma.

Učilnice na šoli St.Catherine’s High School

Dijakinje s profesoricama

V prostem času smo si s profesorico in dijakinjami ogledale glavno mesto Malte, Valetto, ter z organiziranimi ogledi južni in severni del otoka. V petek smo se odpravile na celodnevno ekskurzijo na otok Gozo. Najbolj nam je ostalo v spominu slikovito mesto Mdina v notranjosti Malte, od koder pogled sega vse do morja. Z zanimanjem smo spoznavale zgodovino Malte, vplive Rimskega imperija, Malteškega viteškega reda, Maroka in Velike Britanije, ki so vidni v Malteški arhitekturi, jeziku, religiji in načinu življenja.

                                    Zapisala Barbara Selinšek

Job Shadowing, Kanada, oktober 2023

CHALLENGER PROJECT – SLOVENIAN STUDY VISIT TO CANADA – Oktober 2023

ŠC Ptuj – Erasmus+

Direktor ŠC Ptuj, mag. Oton Mlakar se je v tednu od 7. 10 do 15. 10. 2023 sodeloval na  konferenci in obiskal College v Ontariu v Kanadi.

Sobota, 7. oktober: Prihodi iz Slovenije, Oakville Center. Dobrodošli / Welcome Reception – Oak Room 19:00 – 22:00 dobrodošlica – gosti Slovenskega veleposlaništva in Kanadsko-slovenske gospodarske zbornice.

Nedelja, 8. oktober: Odhod v Slovenski poletni tabor, Bolton https://www.sloveniansummercamp.com/ . Slovenska skupnost. Dogodek namenjen povezovanju s Slovensko-kanadsko skupnostjo.

k4

Ponedeljek, 9. oktober: Praznik v Kanadi. Ogled Toronta. Ogled pristanišča na jezeru Ontario.

Torek, 10. oktober: Obisk – Conestoga College, Kitchener. Srečanja z zaposlenimi in ogled kampusa.

Popoldan ogled Niagarskih slapov.

Sreda, 11. oktober: Obisk – Niagara College, https://www.niagaracollege.ca/  . Srečanja z zaposlenimi in ogled kampusa.

Četrtek, 12. oktober: Obisk – Mohawk College https://www.mohawkcollege.ca/ in McMaster Innovation Park https://mcmasterinnovationpark.ca/ , Hamilton. Srečanja z zaposlenimi in ogled kampusa.

Petek, 13. oktober: Obisk –  Sheridan College https://www.sheridancollege.ca/ , Oakville Campus. Srečanja z zaposlenimi in ogled kampusa.

Sobota, 14. oktober: Zvečer odhod iz Kanade in vrnitev v Slovenijo v nedeljo, 15. oktobra popoldan.

Zapisal: mag. Oton Mlakar, direktor

Job Shadowing, Darmstadt, Nemčija, junij 2023

 

Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt – Nemški vesoljski center DLR

DLR_Logo.svg(1)

V desetdnevnem obdobju sodelovanja v programu Job shadow v Evropski vesoljski agenciji (ESA), izvedenem v juniju in juliju 2023 sem se poglobil v kompleksno področje upravljanja objektov s posebnim poudarkom na vzdrževanju, HVAC sistemih, vodovodnih instalacijah in preventivnih ter korektivnih vzdrževanjih. Rdeča nit moje izkušnje je bila uporaba informacijskih sistema CIFM (Archibus), za optimizacijo upravljanja objektov in boljše razumevanje poročanja ter analize podatkov

Moja izkušnja se je začela z orientacijo v novem okolju, kjer sem se hitro seznanil z delovnim mestom in ljudmi, s katerimi sem sodeloval. Takoj sem se lotil razumevanja dokumentacije za novo verzijo CIFM sistema, kar mi je omogočilo vpogled v to, kako se tehnologija prepleta z upravljanjem objektov.

Slika 1: ESOC, Darmstadt, Nemčija (vir: ESA)

Slika 2: Prikaz osvetljenosti Zemlje v odvisnosti od ure in datuma

Poglobljeno sem raziskoval projekt FootfallCam, ki je vključeval spremljanje in analizo prometa v menzi. To je bilo ključno za razumevanje, kako se podatki lahko uporabijo za izboljšanje upravljanja objektov. Na tej osnovi sem nato pomagal pri interpetaciji podatkov zbranih v programu FootfallCam-a, kar je bilo zahtevno, a zanimivo delo, ki je vključevalo pripravo poročil za višji managament in ostale zaposlene.

Eden izmed vrhuncev moje izkušnje je bil spremljanje izstrelitve Euclid. Slednje je ponazorilo impresivno moč inženiringa, ki mi bo pomagalo pri oblikovanju lekcij za moje učence.

Slika 3: Spremljanje izstrelitve misije Eucklid

Moja izkušnja se je zaključila z analizo in primerjavo podatkov o stanju opreme v eni od zgradb in tistih, shranjenih v obstoječem sistemu.

Moj čas pri ESA se je zaključil z refleksijo o pridobljenem znanju, izmenjavo povratnih informacij in pregledom napredka, ki sem ga dosegel v okviru mojega začetnega načrta dela. Zahvaljujoč tej izkušnji sem pridobil dragocena praktična znanja in vpoglede v upravljanje objektov, ki jih bom lahko uporabil pri pouku.

Slika 4: Satelit – Euclid (Vir: ESA)

Slika 5: Kontrolna soba – Euclid (vir: ESA)

Zapisal: Gregor Gojkošek

Job Shadowing, Järvenpää, Finska, september 2022

ŠC Ptuj se ponaša z dolgoletno tradicijo mednarodnega delovanja tako na področju mobilnosti naših dijakov v ostalih evropskih državah kot sprejemanju tujih dijakov na šoli in v okoliških podjetjih, ki nam omogočajo praktično usposabljanje le-teh. V zadnjem času pa se bolj poglobljeno posvečamo tudi mobilnosti učiteljev, ki obiskujejo partnerske šole v obliki sledenja na delovnem mestu (job shadowing).

V septembru 2022 sva (Tanja Steyer) s kolegico Simono Kotnik, skupaj s še 5 dijaki, izkoristili možnost sledenja na delovnem mestu v Järvenpääju na Finskem. Odločili sva se za kombinirano mobilnost, in sicer, da se poleg spremljanja dijakov na delovnem usposabljanju v tujini, tudi medve usposabljava na delovnih mestih, ki ustrezata najinima delovnima mestoma na ŠC Ptuj. Tako je Simona spremljala koordinatorke mobilnosti na dolgoletni partnerski šoli KEUDA, sama pa sem spremljala različne učitelje angleščine na isti šoli.

Najprej sva spoznavali delo na šoli, obiskovali njene različne izpostave, se seznanili s šolskimi programi in lokacijami, spoznavale potek dela v različnih specialnih delavnicah šole.

Vodja koordinatork mobilnosti Katriina Lammi nama je podrobno predstavila finski šolski sistem, predvsem pa novosti zadnjih nekaj let. Ker s šolo že dolgo sodelujemo, naju niso presenetile novosti, kot so:

  • prenosni računalniki za vse dijake,
  • obvezno šolanje do 18. leta starosti,
  • brezplačni učbeniki, delovni zvezki in ostalo šolsko gradivo,
  • brezplačna kosila za vse dijake,
  • brezplačni tradicionalni finski zajtrk za vse dijake in učitelje (porridge),
  • možnost vpisa dijakov vsak mesec skozi vse leto,
  • vzpodbujanje šolanja za odrasle in tujce,
  • vključevanje odraslih in tujcev v redni pouk,
  • možnost spletnega šolanja v času čakanja na vpis v redni program,
  • nove metode poučevanja s pomočjo VR kamer.

V naslednjih dneh pa sva se znašli vsaka na svojem »delovnem mestu«.

Idilična lokacija šole ob jezeru: KEUDA Järvenpää, Finska

Tanja: Sama sem spremljala pouk angleščine, ki sta ga izvajala učitelj Oli in njegov pomočnik Robert. V učilnici je bilo 16 dijakov logistike različnih nivojev znanja angleščine, ki so samostojno opravljali zadane naloge. Učitelj in njegov pomočnik sta dijake usmerjala in odgovarjala na morebitna vprašanja. Med odmori je na šoli je veliko možnosti za sprostitev ob skodelici kave in piškotih.

Robert, Tanja in Oli

Dijaki pri pouku angleščine

Srečala sem se z učiteljico angleščine Nino, ki poučuje gastronome. Prikazala mi je možnost preverjanja in ocenjevanja znanja tujega jezika v kuharski delavnici šole (v veliki kuhinji). Dijaki so se pravkar pripravljali na pogostitev udeležencev sejma, ki naj bi se odvijal na šoli v dopoldanskem času.

Tanja in dijaki pri praktičnem pouku kuhanja

Simona: sama sem  imela sestanke s kolegicami iz Erasmus+ pisarne – Iino, Katrino in Suvi.

Sodelovala sem na Zoom sestanku v okviru projekta KA2, kjer bodo s pomočjo projekta  v pouk integrirali  uporabo VR očal. Izdelali so platformo in programsko opremo, ki jo uporabljajo za uvajanje učencev v programe kot so avtomehanik, negovalec na domu, gastronom.

Tudi sami sem preizkusila očala in se prepričala o nadvse zanimivem, novem načinu pridobivanja potrebnega znanja za usposabljanje poklicev, kjer primanjkuje delovne sile. Upam, da bomo v prihodnosti tudi sami poskušali vnesti sodobno tehnologijo v naš izobraževalni sistem.

Katrina in Simona

Iina in kolega iz IT

Zapisali: Tanja Steyer in Simona Kotnik

Job Shadowing, Tychy, Poljska, oktober, 2022

V tednu od 24. – 28. 10. 2022 sva se ravnateljica Strojne šole Anja Jesenek Grašič in pomočnik ravnateljice Slavko Zupanič udeležila sledenja na delovnem mestu na partnerski šoli Zespół Szkół nr 6 w Tychach v mestu Tychy na Poljskem. Z nama je bil tudi koordinator projektov mobilnosti Erasmus+ na Strojni šoli Aleksander Verač, ki je obisk partnerske šole izkoristil za pripravljalni obisk na mobilnost dijakov.

Po prihodu na šolo prvi dan so nas prijazno sprejeli učitelji, ki delujejo v okviru projekta Erasmus+. Šola izobražuje cca. 700 dijakov v poklicnih in strokovnih programih za poklice logistični tehnik, skladiščnik, računalniški tehnik, avtoserviser in avtoservisni tehnik.

Ogledali smo si šolo in dorekli celotedenski program sledenja na delovnem mestu. Pozno popoldne smo izkoristili za sprehod po mestu Tychy in okušanje kulinaričnih posebnosti Šlezije.

Poskusili smo govejo rolado, ki jo sestavljajo koščki klobase, kruha in kislih kumaric, oviti z mletim govejim mesom. Rolado spečejo in postrežejo z omako in cmočki. Goveja rolada je mesna dobrota, ki je ob nedeljah na jedilniku šlezijskih Poljakov. Mmmm….

Drugi dan smo zjutraj pričeli na šoli, kjer smo se spoznali z direktorjem. Nato so sledili ogledi podjetij, s katerimi sodeluje šola, in kjer njihovi dijaki opravljajo prakso v avtoservisni dejavnosti. Obiskali smo štiri podjetja, ki so zelo podobna slovenskim podjetjem. Najbolj nam bo ostalo v spominu družinsko podjetje, ki ima v lasti avtoservisno delavnico za popravilo vozil in super moderno avtopralnico z »light showom«, na katero so še posebej ponosni. Popoldanski čas smo izkoristili za obisk staromestnega jedra Krakowa, ki nas je navdušil z bogato zgodovino in domačnostjo.

Tretji dan smo v celoti preživeli v šoli. Slavko je spremljal pouk pri strokovnem predmetu CAD/CAM in pri praktičnem pouku. Jaz sem najprej opravila razgovor z direktorjem, v katerem sva primerjala poljsko in slovensko srednje šolstvo, najina dela in naloge, financiranje, obveze in plače učiteljev, organizacijo dela, izdelavo urnika. Nato sem spremljala pouk fizike. Učiteljica fizike je z energičnostjo in zanimivimi poskusi znala zelo pritegniti dijake.

Poljski dijaki v večini za pouk nimajo učbenikov, tudi njihovi zvezki so manjšega formata A5. Ker je na Poljskem predvsem zaradi slabih plač veliko pomanjkanje učiteljev, učitelji učijo na več šolah, njihov delovnik pa traja od 7.h zjutraj do poznih popoldanskih ur. Njihova obveza je sicer 18 ur tedensko, vendar jih večina, zaradi boljše plače, prostovoljno poučuje veliko več, tudi 52 tedensko. Na Poljskem traja obvezno šolanje do 18. leta. Ob zaključku šolanja matura za dijake ni obvezna, razen v primeru nadaljnjega šolanja na univerzi. Na šoli so, za razliko od naše šole, zaposleni tudi medicinski sestri in duhovnik. Verska vzgoja je izbirni predmet, vendar ga obiskuje veliko število dijakov. Razlika z našimi šolami je tudi v tem, da dijaki na šoli nimajo organizirane malice. Dijaki imajo v šoli praktični pouk le v prvem letniku, sicer pa ga opravljajo v podjetjih. Popoldanski čas smo izkoristili za ogled pivovarne v mestu Tychy, ki proizvaja najbolj prodajano pivo na Poljskem Tyskie.

Spremljanje pouka CAD/CAM (konstruiranje s pomočjo računalnika), kjer je vidno izvajanje pouka v učilnici 2.letnika dijakov Avtoservisni tehnik.

Vsak dijak ima svojo računalniško ,,postajo,, povezano s predavateljem.

Na projektor predavaltelj poda zahtevano nalogo; dijaki nato narišejo-izdelajo osnovne elemente po pravilih Tehničnega risanja (debeline črt, vrste črt, pravila, kotiranja,…).

G. Zupanič pri poljskem kolegu

Dijaki pri delu v šolskih delavnicah

Poljski dijaki pri pouku strokovnega modula

Četrti dan smo spremljali ekipo učiteljev na kongres Erasmus+, ki je potekal na univerzi v Varšavi. Dan smo izkoristili tudi za ogled največjih znamenitosti mesta kot so kulturna palača in staromestno jedro.

Zadnji dan smo se zjutraj ponovno zbrali na šoli. Analizirali smo potek dela v minulem tednu in dorekli smernice sodelovanja šol v prihodnje. Prejeli smo certifikate in se poslovili od naših gostiteljev. Zbogom, prelepa Poljska, in nasvidenje kmalu!

Zadnji dan sta zasluženo prejela Certifikata za opravljeno sledenje na delovnem mestu.

Ekipa ŠC Ptuj s partnerji iz poljske šole Zespół Szkół nr 6 w Tychach v mestu Tychy.

Zapisala Anja Jesenek Grašič, ravnateljica Strojne šole

Job Shadowing, San Sebastian, ŠPANIJA, april 2022

Direktor Šolskega centra Ptuj, g. Oton Mlakar,  se je udeležil dvodnevnih aktivnosti v Špaiji, kjer so predstavili  novosti v poklicnem izobraževanju.

Sam sistem poklicnega izobraževanja, ki ga uvajajo že od leta 2005 se zelo razlikuje od klasičnega načina, saj dijaki nimajo predmetov, ampak v času 4 letnega šolanja rešujejo naloge-izzive, ki jih pripravljajo skupine učiteljev.

Najprej obisk šole Tolosaldea, kjer so nam predstavili njihove dejavnosti in prostore. Sledila je vožnja do institucije Tknika, ki je visoko tehnološko opremljena institucija, ki skrbi za razvoj poklicnega izobraževanja v Baskiji. Najprej nam je institucijo predstavil njihov direktor, potem pa smo si ogledali posamezne oddelke, od katerih so bili najbolj zanimivi oddelki za biokemijo, virtualno resničnost, kibernetsko varnost, virtualno gradnjo, mehatroniko, 3D tiskanje in strojništvo.

Odpeljali smo se do Tknika, kjer nas je sprejel namestnik ministra za poklicno izobraževanje Baskije.

Najprej je sledilo predavanje o uvajanju novega načina poklicnega izobraževanja, ki nam je bil delno predstavljen že prvi dan na šoli.

Po predavanju smo obiskali posebni biološki laboratorij in rastlinjak. Sledilo je zelo zanimivo plenarno predavanje pomočnika ministra o samem sistemu poklicnega izobraževanja v Baskiji in predvsem o tem, kako vlada Baskije podpira sodelovanje države, podjetij in izobraževalnih ustanov. 

Po zaključnem pogovoru z namestnikom ministra, je sledila delavnica, v kateri smo udeleženci naredili analizo videnega in slišanega in smo predstavnikom našega ministrstva podali naša videnja in tudi predloge za spremembe.

Pozno popoldne smo imeli nekaj ur prostega časa, ki smo ga izkoristili  za ogled mesta San Sebastian.

 

 

Zapisal: mag. Oton Mlakar, direktor

Job Shadowing, Dubrovnik, Hrvaška, april 2021

Trenutno živimo v  času, ko nam je onemogočeno marsikaj. Največ nas  pogreša potovanja v nam tuje dežele, kjer bi spoznavali nove ljudi, izkusili nove običaje in navade.

Projekti Erasmus +, ki so del takšnega spoznavanja tujih dežel in  imajo za svoj cilj podpirati profesionalni in osebni razvoj posameznikov s področja izobraževanja, usposabljanja, mladine in športa, v Evropi in širše, prispevajo k trajnostnemu razvoju, delovnim mestom in socialni koheziji ter krepitvi evropske identitete (https://www.erasmusplus.si/).

Tudi v teh projektih Erasmus+ so bile tako mobilnosti dijakov kot strokovnega osebja skoraj onemogočena v zadnjem letu in pol. Ampak kot pravi znan pregovor, vemo, da kjer je volja, je tudi pot, smo se tudi na ŠC Ptuj odločili, da se ne predamo situaciji kar tako in poskušamo izvesti vsaj del programa načrtovanih mobilnosti.

Ena izmed aktivnosti, ki smo jo izvedli, je Job Shadowing. Kaj je Job Shadowing?

Lukrecija (iz partnerske šole Pomorsko-tehnička škola Dubrovnik), Petra, Simona, Monika in Tanja na Job Shadowingu v Dubrovniku

Job Shadowing ali sledenje na delovnem mestu je izvedba poučevanja in usposabljanja na sorodni organizaciji v tujini, kjer lahko sodeluje tako pedagoško kot tudi nepedagoško osebje. Mobilnost udeležencev lahko traja od najmanj 2 dni do največ 2 mesecev, pri čemer čas potovanja ni vštet v trajanje mobilnosti.

Udeleženci pridobijo in izboljšajo svoje kompetence, povezane z opravljanjem poklica, spoznajo delovanja različnih sistemov izobraževanja in usposabljanja, nenazadnje pa se poveča motivacija za vpeljevanje novih idej in s tem kakovostnejšega opravljanja dela.

Našo aktivnost (Job Shadowing) smo tako nameravali opraviti zaradi takratnih epidemioloških razmer v  nam bližnjih destinacijah.  Po skrbnem načrtovanju in pripravah  smo se  štiri udeleženke odpravile na Pomorsko-tehnično šolo Dubrovnik (Hrvaška). S to šolo smo že sodelovali v preteklosti v raznih projektih in s tem naše sodelovanje še nadgradili.

Naše aktivnosti tekom dneva, …

Simona, Tanja, Monika in Petra pred logom partnerske šole

Profesionalen  in dobro usposobljen učitelj pouk prilagaja novim situacijam. Zato je kvalitetno poučevanje nenehno inoviranje, ki ga zmore le dober in motiviran učitelj.

Udeleženci mobilnosti pridobijo novo znanje in motiviranost.

Motiviran učitelj je učitelj prihodnosti!                                        

Seveda so naši partnerji poskrbeli tudi za naš čas po opravljenem delu v šoli. Tako smo obiskale staro mestno jedro, obšle mestni zid (Zidine), kjer smo bile v tem času edine obiskovalke. Povzpele smo se tudi na Srđ, kjer smo imele prečudovit razgled na mesto Dubrovnik.

Na izmenjavi se niso samo stkala nova in okrepila stara prijateljstva, ampak je naša majhna skupina veliko pridobila tudi na profesionalnem nivoju, kar bo vsekakor uporabila pri svojem delu.

Vsi vemo, da šola pridobi na družbenem ugledu le, če bo zmogla dajati več kot v preteklosti in boljše (drugače), kot daje danes (o tem pravi tudi pregovor: »Šola stoji in pade z učiteljem«).

Uspešnost šole je predvsem odvisna od učiteljev, ki oblikujejo šolske dejavnosti. Ravnanje učitelja v šolski javnosti oblikuje njegov lik.

Prvo pogoj za to je njegova profesionalnost – znanje in vrednote, iz katerih oblikuje svojo storitev – pouk. Tako je pouk enkraten in v popolnoma enaki meri neponovljiv, ker se pogoji, v katerih nastaja, spreminjajo.

                                                    Zapisala: Monika Čeh

Skip to content